Financieel terugkijken
Lasten per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | |
---|---|---|---|---|
2018 | 2018 | 2018 | N/V | |
2.1 Verkeer en vervoer | 8.809 | 8.134 | -674 | V |
2.2 Parkeren | 2.832 | 2.820 | -12 | V |
2.3 Recreatieve havens | 68 | 67 | -1 | V |
2.4 Economische havens en waterwegen | 135 | 177 | 42 | N |
2.5 Openbaar vervoer | 32 | 36 | 4 | N |
Totaal lasten | 11.875 | 11.234 | -641 | V |
Baten per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | |
---|---|---|---|---|
2018 | 2018 | 2018 | N/V | |
2.1 Verkeer en vervoer | -855 | -885 | -30 | V |
2.2 Parkeren | -15 | 0 | 15 | N |
2.3 Recreatieve havens | -15 | -11 | 4 | N |
2.4 Economische havens en waterwegen | -84 | -173 | -89 | V |
2.5 Openbaar vervoer | 0 | 0 | 0 | N |
Totaal baten | -969 | -1.069 | -100 | V |
Saldo per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | |
---|---|---|---|---|
2018 | 2018 | 2018 | N/V | |
2.1 Verkeer en vervoer | 7.954 | 7.249 | -705 | V |
2.2 Parkeren | 2.817 | 2.820 | 3 | N |
2.3 Recreatieve havens | 53 | 56 | 3 | N |
2.4 Economische havens en waterwegen | 51 | 4 | -47 | V |
2.5 Openbaar vervoer | 32 | 36 | 4 | N |
Totaal saldo | 10.906 | 10.165 | -741 | V |
Verschillen:
In de verschillenanalyse worden alleen de verschillen toegelicht tussen begroting en werkelijk die niet voortkomen uit kapitaallasten en de meerjarige incidentele projecten. Zie hiervoor de toelichting onder 2.2 Basisbegroting.
2.2 Verkeer en vervoer
Vanuit de impactvisie kunstwerken zijn middelen beschikbaar gesteld ter dekking van de kapitaallasten van noodzakelijke investeringen in kunstwerken. Door capaciteitstekort is de impactvisie nog niet volledig uitgevoerd. De in de begroting 2018 opgenomen stelpost van 33.000 euro valt hierdoor vrij in het rekeningresultaat. Verder zijn de kosten die gemaakt worden voor projecten in de initiatieffase verantwoord binnen de reguliere bedrijfsvoeringskosten (taakveld 0.4). Op dit taakveld valt hierdoor een stelpost van 50.000 euro vrij. Tenslotte is er aan de lastenkant sprake van een voordeel van circa 100.000 euro in verband met lagere onderhoudskosten. Dit wordt onder andere veroorzaakt doordat er minder schades zijn gemeld.
Het voordeel aan de batenkant wordt verklaard door een voordeel van 50.000 op de inkomsten op reclame op lichtmasten. De overige verschillen op het taakveld hangen samen met kapitaallasten en meerjarige incidentele projecten.